Pisanje poslanstva se morda zdi preprosto. Kratko besedilo, ki v nekaj stavkih lepo zaobjame bistvo podjetja že ni težko napisati, kajne? No, za večino ljudi je pisanje poslanstva nočna mora, saj se nam prave besede, ki najbolje opišejo naš posel vedno izmikajo. Namesto treh stavkov napišemo celo stran, ali pa ne zmoremo napisati več kot pet besed.
Za lažji in hitrejši postopek opredelitve vašega poslanstva sem pripravil nekaj vprašanj, ki vam bodo pomagala pri pisanju.
V kolikor ima vaše podjetje več zaposlenih, vam svetujem, da poslanstvo sestavite sami, ali pa s pomočjo najožjih sodelavcev, ki resnično poznajo vaše podjetje. Namreč, lahko se zgodi, da vaši zaposleni ure in ure debatirajo in pametujejo o besedah, o njihovem pomenu, o tem kdo je kaj prvi rekel, kaj je bolj pomembno in podobno. In v takšnih primerih se največkrat zgodi, da je poslanstvo opredeljeno preširoko in nejasno ter povsem zgreši bistvo.
Z odgovori na zgornja vprašanja boste pridobili vse potrebne podatke za odlično napisano poslanstvo. V kolikor so vam do sedaj pomagali sodelavci, raje nadaljujte sami.
Naj vsaka beseda šteje. Končali boste šele, ko ne boste mogli spremeniti, zamenjati ali odstraniti niti ene besede več. Najmočnejša poslanstva so tista, ki vsebujejo konkretne, preproste besede in si jih z lahkoto zapomnimo. Pisanje poslanstva zahteva čas. Ni kratek proces, saj morate odgovoriti na nekaj res težkih vprašanj. In biti morate iskreni.
Večina podjetnikov ugotovi, da je proces ustvarjanja poslanstva podjetja ravno tako koristen kot poslanstvo samo. Vzrok za to je poglobljeno razmišljanje o svojem podjetju in iskanju identitete podjetja. Ko postavimo bistvo našega podjetja pod mikroskop, postane kristalno jasno, kaj je za razvoj podjetja resnično pomembno in kaj ne.
Preberite še: Kako napisati navdihujočo vizijo podjetja