Domača stran je ponavadi najbolj obiskana stran na katerikoli spletni strani. Ampak, na voljo imamo največ 10 sekund, da ustvarimo dober prvi vtis. 10 ali še manj zelo kratkih sekund odloča o tem, ali bo vaš potencialni kupec našel tisto informacijo, ki ga zanima ali pa bo zapustil vašo spletno stran. S tem pa se lahko seveda poslovite od kupca.
Zato potrebujemo dobro oblikovano domačo stran, ki bo ustvarila dober prvi vtis in ponudila obiskovalcem vse informacije, ki jih potrebujejo. Pa imate zdaj, na vaši domači strani, vse elemente, ki bodo pritegnili vaše potencialne kupce? To lahko preverite s spodnjim seznamom.
Večini je seveda jasno, da je potrebno izpostaviti logotip podjetja kjerkoli je to mogoče – na spletni strani, na dopisnih listih, avtomobilih in tako naprej. S tem gradimo prepoznavnost in zapomljivost podjetja ter blagovne znamke. Ampak ravno zato, ker je objava logotipa na domači strani tako samoumevna, se zgodi, da na logotip včasih pozabimo.
Z navigacijo obiskovalca hitro usmerimo na podstran, ki ga zanima. Preverite, če je vaša navigacija takoj vidna, če je enostavna in uporabna. Obiskovalec hoče čim hitreje priti do informacij na vaši spletni strani. Če mu tega ne omogočite, bo vašo spletno stran zapustil. Vendar nikar ne skušajte v glavni meni strpati povezav do čisto vsake podstrani na vaši spletni strani. V glavni meni vključite največ 7 menijskih postavk. Ostale podstrani pa v nekem logičnem sosledju vključite v podmenije.
Ko obiskovalec pristane na vaši domači strani, mu mora biti takoj jasno, kaj delate. V enem stavku (ali kratkem odstavku) opišite kaj pravzaprav delate, kaj je bistvo vašega podjetja in zakaj ste posebni. Pri opisu ne pozabite na to, da postavite v ospredje koristi, ki jih vaši kupci prejmejo. Ali pa da izpostavite probleme, ki jih odpravite vašim strankam. Pri tej točki nikar ne opisujte lastnosti vaših storitev ali izdelkov.
Na domači strani izpostavite socialna omrežja, prek katerih vas lahko obiskovalci spremljajo in z vami komunicirajo. S tem povečate obisk vaše spletne strani in vašega bloga, ko delite vaše novo objavljene blog zapise na socialnih medijih. Pri objavi raznih gumbov in ostalih povezav do vaših profilov na družbenih omrežjih pa pazite, da niste preveč vsiljivi. Raje nežno in z občutkom povabite vaše obiskovalce spletne strani na druženje prek socialnih omrežij.
Prek vaše celotne spletne strani je smiselno vključiti pozive k dejanjem. In vaša domača stran ni nobena izjema. Vendar za razliko od posameznih podstrani, kjer je najprimernejši en poziv k dejanju, jih lahko na domači strani vključite več. Seveda pri tem ne pretiravajte in jih uporabite največ toliko, kolikor je še uporabno in smiselno. Trije pozivi k dejanjem dajo obiskovalcu vaše spletne strani možnost izbire. 12 pozivov k dejanjem lahko obiskovalca znervirajo, zato bo zapustil vašo spletno stran.
Ne zanašajte se na to, da bo vaš potencialni kupec kliknil na vašo podstran ‘Kontakt’ in si pogledal vašo telefonsko število ali e-mail naslov. Ali pa izpolnil kontaktni obrazec. Ne, lahko si pogleda vašo domačo stran in če takoj ne najde potrebnih informacij, jo lahko takoj tudi zapusti. Zato je potrebno na domači strani predstaviti vse podatke o tem, kako vas lahko kupec hitro kontaktira. In včasih potrebujejo kupci vašo spletno stran izključno zaradi ene in edine informacije – kako vas lahko kontaktirajo. Olajšajte jim iskanje in predstavite vaše kontaktne informacije že na domači strani.
Če nam kupci ne zaupajo, ne bodo od nas kupili. Najlažje pridobimo zaupanje, da jim pokažemo, kaj so drugi povedali o nas. Ko zberemo nekaj izjav naših strank (upam, da imate same pozitivne izjave), jih objavimo na domači strani. Tako bodo obiskovalci, ki so prvič na vaši spletni strani, na vas pričeli gledati z večjim zaupanjem. Pri objavljanju izjav vaših strank bodite iskreni in objavljajte le resnične podatke. Objavljanje lažnih podatkov se vam lahko vrne kot bumerang (seveda, če vas odkrijejo) in lahko kar pozabite na pridobivanje zaupanja pri strankah. Če nimate izjav strank, jih raje ne objavite, kot da objavljate lažne izjave.
Podobno kot vplivajo na zaupanje izjave vaših strank, vplivajo tudi logotipi ali slike vaših strank. Če imate predstavljenih veliko logotipov strank, s katerimi ste sodelovali, to zagotovo deluje impresivno. Lahko pa logotipe in slike dodamo k izjavam strank in tako okrepimo njihovo verodostojnost.
Video je odličen za pritegnitev pozornosti vaših obiskovalcev. V kratkem videu predstavite bistvo vašega podjetja in kako pomagate vašim strankam. Ker gre za objavo videa na vaši domači strani, omejite dolžino videa na največ tri minute. Vsebina videa naj bo razložena enostavno in nikakor se ne poglabljajte v podrobnosti.
Fotografije na domači strani so pomembne tako iz oblikovalskega vidika, kot tudi iz vsebinskega. Niso pa vse fotografije najbolj primerne za vašo spletno stran, še posebej pa ne za vašo domačo stran. Morda se vam zdi, da je najbolje kupiti fotografije iz različnih spletnih strani in jih uporabiti na vaši domači strani. Ker so pač profesionalne in izgledajo lepo. Ampak, veliko bolj učinkovite so fotografije vašega podjetja in še posebej vaših zaposlenih. Stopnja konverzije je lahko tudi dvakrat boljša kot pri stock fotografijah. To pa iz čisto preprostega razloga. Ljudem, ki so na fotografiji in ki tudi resnično delajo v podjetju, lahko zaupamo.
V 3. točki ste na kratko opisali bistvo vašega podjetja in na splošno opisali vašo glavno prednost. Pri tej točki pa nekoliko bolj podrobno, vendar zelo na kratko, opišite vaše izdelke ali storitve. Če imate veliko izdelkov in storitev, jih vključite v smiselne skupine. Opišete lahko na primer glavne značilnosti artiklov, glavne prednosti storitev ali pa izpostavite katero drugo informacijo, ki je za vaše kupce najbolj privlačna. Pri vsaki storitvi in izdelku vključite povezavo, ki vodi do podrobnejšega opisa na podstrani izdelka ali storitve.
Je vaše podjetje prejelo kakšno priznanje, na katero ste še posebej ponosni? Objavite ga na domači strani. Vse nagrade, priznanja in certifikati, ki jih prejmete, vplivajo na dojemanje vašega podjetja. Bolj kot so nagrade podeljene s strani objektivnih in pomembnih institucij, večjo stopnjo zaupanja pridobite pri vaših obiskovalcih. In seveda, raje bodo pri vas kupili.
Če izvajate vsebinski marketing, zagotovo pišete tudi blog. Zato je pomembno, da ga izpostavite tudi na domači strani vaše spletne strani. Nikar ne nadomestite vaše domače strani z blogom (razen, če niste profesionalni bloger). Raje vključite izrezke treh ali štirih objav na domačo stran (zadnje objave, ali pa najbolj brane objave). Pod vsakim izrezkom blog zapisa vključite poziv k dejanju, da pritegnete obiskovalce k branju vašega bloga.
V kolikor ste za vaše potencialne kupce pripravili brezplačne e-knjige ali e-priročnike, jih izpostavite na domači strani. V kolikor imate več brezplačnega gradiva, lahko izpostavite le vaše najpomembnejše delo. Pod njim pa vključite povezavo do podstrani, kjer lahko obiskovalec pregleda in prenese vse vaše brezplačno elektronsko gradivo.
Na domači strani izpostavite obrazec za prijavo na elektronske novice. Seveda, če sploh pošiljate e-novice. Obrazec za e-novice na domači strani je smiseln, če ni potrebno izpolnjevati velikega števila polj. Če ima vaš obrazec več kot tri polja, na domači strani raje vključite povezavo do ustrezne podstrani z obrazcem.
To je torej 15 elementov, ki jih je dobro imeti na vaši domači strani in jo lahko zelo izboljšajo. Nekaj elementov morda odpade, če nimate na primer brezplačnih e-knjig, videa ali česa drugega, kar sem vključil na ta seznam. Pri vključevanju elementov ne pretiravajte z vsebino. Vse opišite kratko in jedrnato. Ne pozabite, da je to domača stran, s katero želite ustvariti dober vtis in obiskovalca usmeriti na ustrezno podstran.
Ker pa seveda obstajajo razlike med podjetji, lahko različne elemente na vaši domači strani testirate. Le tako boste lahko natančno ugotovili, kateri elementi so najbolj učinkoviti za domačo stran vaše spletne strani.