Ni vsaka spletna stran uspešna. Na spletu najdemo ogromno spletnih strani, ki so na primer čudovite, niso pa uspešne. Uspešna spletna stran je tista, ki jo obišče veliko potencialnih kupcev, ki potem postanejo kupci. Da pa se to zgodi, je potrebnih kar nekaj različnih dejavnikov, ki vsak po svoje učinkuje in prispeva k uspešnosti.
Poglejmo, kaj je skupno vsem uspešnim spletnim stranem.
Uspešne spletne strani izgledajo enostavno, lepo in pregledno. »Dober dizajn je pravzaprav veliko težje opaziti kot slab dizajn, deloma zato, ker dober dizajn tako dobro izpolni naše potrebe, da postane neviden.« je zapisal Donald A. Norman.
Uspešne spletne strani imajo dizajn, ki je neviden za obiskovalce spletne strani. Slab dizajn bo pa opozarjal nase in motil obiskovalca pri ogledu spletne strani.
Sodobne spletne strani si ne moremo več predstavljati brez prilagodljivega dizajna, ki se prilagaja katerikoli napravi in velikosti monitorja. Spletna stran ne more biti učinkovita, če pozabite na polovico vaših potencialnih kupcev, ki si želijo vašo spletno stran ogledati na pametnem telefonu ali tablici.
Če pogledamo svetovno povprečje, je v prvem četrtletju letošnjega leta (2021), predstavljal obisk spletnih strani s pametnim telefonom (brez tablic) kar 54,8% vseh obiskovalcev spletnih strani. To je dobrih 23% več kot v istem obdobju leta 2015.
Nekatere dejavnosti pa beležijo še drastično višji obisk s pametnih telefonov, zato bo vaša spletna stran brez prilagodljivega dizajna veliko manj uspešna kot bi lahko bila.
Če imate na spletni strani površno napisana besedila, z veliko napakami in so vsebinsko revna, potem ne morete pričakovati, da bodo učinkovita. Takšna besedila bodo odvrnila obiskovalce. Podobno velja za videe in fotografije na spletni strani.
Profesionalne fotografije vas, vaših sodelavcev, vašega podjetja, vaših izdelkov ali storitev, bodo pritegnila obiskovalca spletne strani. Medtem ko bodo slabe slike ali videi povzročili ravno obratno, odvrnili jih bodo.
Če imate nekvalitetne vsebine, vam tudi najlepši dizajn na svetu ne bo mogel pomagati pri uspešnosti spletne strani.
Uspešne strani imajo enostavno in pregledno navigacijo, kjer lahko uporabnik spletne strani takoj najde, kar ga zanima. V glavni menijski vrstici na vrhu spletne strani je navedenih največ 6 ali 7 menijskih postavk.
Podstrani, ki se v glavnem meniju odprejo kot spustni meni, so smiselne, vendar se njihova uporabnost zmanjša, če želimo uporabiti dodatne hierarhične stopnje izbire.
V kolikor je na spletni strani večje število izdelkov ali storitev (npr. v spletni trgovini) je smiselna uporaba okenca za iskanje.
Dodatna navigacija je smiselna tudi v nogi, kjer je lahko navedenih kar precej postavk, ki pa so logično grupirane (po kategoriji izdelkov, o podjetju …).
Za uporabnike spletne strani so uporabne tudi drobtinice, s pomočjo katerih uporabnik takoj ve, kje na strani se nahaja (in lahko najde svojo pot nazaj, kot sta to s pomočjo drobtinic storila Janko in Metka).
Socialna omrežja so pomembna za komunikacijo in interakcijo z vašimi potencialnimi kupci. Zato je koristno, da na spletno stran vključite gumbe s povezavo do vseh vaših profilov na socialnih omrežjih.
Če imate na spletni stran blog ali podrobno predstavljene izdelke ali storitve na podstraneh, pa je smiselna tudi uporaba gumbov za deljenje na socialnih omrežjih.
Na ta način lahko vsak obiskovalec hitro in enostavno deli povezavo do vaše spletne strani na svojem profilu. Tako lahko prejemate več in več obiskovalcev povsem organsko (brez plačevanja oglasov) iz socialnih omrežij.
Eden izmed glavnih namenov spletne strani je, da proda vaše izdelke ali storitve. In če vas kupec ne more kontaktirati, vaša spletna stran ne more biti uspešna.
Še posebej na spletnih straneh majhnih podjetij so včasih kontaktni podatki nenamenoma skriti ali na takšnih pozicijah, ki so neopazne.
Kupci želijo informacije takoj.
Ne želijo izgubljati časa z iskanjem osnovnega podatka kot je vaša telefonska številka ali e-mail naslov.
Zato je potrebno kontaktne podatke vključiti na najpomembnejše položaje na spletni strani – v glavno navigacijo, v nogo ter (če in kjer je smiselno) v jedro spletne strani.
Najprej si zastavimo glaven cilj spletne strani. In nato poskušamo usmeriti vsakega obiskovalca do tega cilja.
Cilj je lahko nakup, kontakt, povpraševanje, testni preizkus ali karkoli drugega. Nato na spletni strani postavimo gumbe, ki usmerjajo obiskovalca, da opravi aktivnost, ki jo želimo.
Več različnih raziskav je pokazalo, da so gumbi, ki pozivajo obiskovalce k nekemu dejanju, zelo učinkoviti. Brez tovrstnih gumbov pa je spletna stran manj uspešna kot bi lahko bila.
Zaupanje potencialnih kupcev, ki obiščejo vašo spletno stran, najlažje pridobite z zapisanimi izjavami in ocenami vaših dosedanjih kupcev.
Ljudje radi slišimo mnenja drugih ljudi in si potem ustvarimo sliko, ali lahko nekomu pričnemo zaupati ali ne.
Veliko socialnih omrežij omogoča oddajo ocene ali pa mnenja o nekem podjetju, vendar se ta mnenja lahko sčasoma izbrišejo (in na to nimate vpliva), zato je bolje, da jih objavite tudi na vaši spletni strani.
Z izjavami in ocenami dosedanjih kupcev bo vaša spletna stran bolj uspešna, saj vam bodo kupci prej zaupali in tudi lažje opravili nakup.
Vašo spletno stran lahko obiskovalci najdejo na različne načine.
Lahko poznajo vašo domeno in jo samo vtipkajo.
Lahko so videli vaše objave na socialnih omrežjih, ki jih preusmerijo na vašo spletno stran.
Lahko plačate oglase na socialnih omrežjih ali na iskalnikih kot je Google in tako pridejo na vašo spletno stran.
Lahko pa vas obiskovalci najdejo, ko iščejo storitve, izdelke in druge pojme na Googlu in drugih iskalnih povsem organsko (brez plačila za oglase). V tem primeru je potrebno na spletni strani in izven nje opravljati SEO optimizacijo – optimizacijo za iskalnike.
Več ljudi kot vas najde in obišče vašo spletno stran ter vam pošlje povpraševanje in opravi nakup, bolj bo vaša spletna stran uspešna.
SEO optimizacija pa je zahteven in razmeroma dolgotrajen proces, sploh v primerih, ko želi veliko konkurenčnih podjetij izboljšati uvrstitev na Googlu na isto ključno besedo.
Nihče ne mara počasne spletne strani. Glede na statistike, bo 57% obiskovalcev zapustilo spletno stran, če se ne naloži v 3 sekundah. In kar 80% teh obiskovalcev ne bo ponovno obiskalo te spletne strani.
Dlje kot se stran ne prikaže, več ljudi zapusti spletno stran. Hitrost spletne strani je postal tudi pomemben dejavnik pri SEO optimizaciji.
Zato je zelo pomembno, da hitrost spletne strani optimiziramo.
To najhitreje dosežemo z vtičniki za predpomnjenje spletne strani, ustreznim minimiziranjem velikosti fotografij, videov ter same programske kode spletne strani ter seveda s kvalitetnim gostovanjem, ki uporablja hitre strežnike.
Več o hitrosti spletne strani si preberite: Hitrost spletne strani: vodič za začetnike.
Zdaj veste, katere stvari so skupne uspešnim spletnim stranem in lahko tudi sami poskrbite za vašo spletno stran ter jo izboljšate. Če imate manjše podjetje in potrebujete enostavno spletno stran, se lahko obrnite na nas in izdelali vam bomo spletno stran, ki ne bo samo lepa, ampak tudi uspešna.