11. novembra 2021
Izdelava spletnih strani

Kako deluje spletni iskalnik Google?

Domen Hrabar
Lastnik agencije Hrabar

Poglejmo si, kako deluje spletni iskalnik Google, kaj se zgodi še preden kliknemo ‘išči’ in kako nam Google prikaže rezultate iskanja. Spoznajte, kako lahko izboljšate uvrščanje vaše spletne strani na Googlu ter kako lahko na ta način dobite več obiskovalcev in tudi več kupcev.

Delovanje spletnega iskalnika Google

Pa poglejmo, kako deluje Google. 

Ko uporabnik nekaj išče na Googlu, mu iskalnik prikaže rezultate z najboljšimi spletnimi stranmi za pojem, ki ga išče. 

Ampak še preden lahko Google prikaže rezultate, mora najprej najti vse nove spletne strani ter jih uvrstiti na svoj seznam obstoječih spletnih mest ter pregledati vse vsebine na teh spletnih straneh in ugotoviti njihovo tematiko in pomen vsebine. 

Šele nato lahko Google prikaže uporabniku rezultate, ki so odvisni od mnogo dejavnikov in so za uporabnika najboljši. 

Novo spletno stran se lahko v Googlov indeks vpiše tudi ročno, vendar se ogromna večina spletnih strani doda povsem avtomatsko. Google je namreč avtomatiziran iskalnik, ki s tako imenovanimi ‘spletnimi pajki’ neprestano pregleduje splet in išče nove spletne strani. In ko jih najde, jih doda na seznam, oziroma indeks vseh spletnih strani. 

Google torej deluje v treh fazah: pajkanje, indeksiranje in prikaz rezultatov iskanja. Pa si poglejmo malce bolj podrobno, kaj se v teh fazah dogaja.

Pajkanje

Google išče spletne strani s posebnimi programi, ki jih imenujemo spletni pajki. Avtomatiziranemu procesu iskanja novih in posodobljenih obstoječih spletnih strani rečemo pajkanje. 

Ko Google s pomočjo pajka najde novo spletno stran, njen spletni naslov shrani na seznam, prav tako pa prepozna spremembe na obstoječih spletnih straneh in jih na seznamu popravi. 

Načinov, kako Google najde nove spletne strani je več. Najhitreje pa novo spletno stran prepozna s pomočjo obstoječih spletnih strani, ki objavijo povezavo do nove spletne strani.

Indeksiranje

Ko Google s spletnimi pajki najde spletne strani, jih preuči in poskuša ugotoviti njihovo bistvo, pomen in o čem govorijo. 

To počne z analiziranjem vseh vsebin na spletni strani, besedil, fotografij in videov. 

Vse informacije v postopku indeksiranja se shranijo v bazi podatkov, ki mu rečemo Googlov indeks.

Prikaz rezultatov iskanja

Ko uporabnik išče na iskalniku Google, mu skuša le ta prikazati najpomembnejše in najustreznejše rezultate, ki se prikažejo kot zaporedje spletnih strani, ki so razvrščene na več zaporednih strani iskalnika. Vseh rezultatov in strani je lahko ogromno, prikazani so pa po pomembnosti za uporabnika (in ne npr. po datumu ali abecednem redu). 

Za razvrstitev rezultatov ob iskanju Google uporablja zelo zapleten algoritem, ki upošteva najrazličnejše dejavnike. Tako upošteva vašo lokacijo, jezik v katerem iščete, napravo s katere iščete, zgodovino vaših preteklih iskanj in še mnogo več. 

Če iščete na primer kozmetični salon, bo Google prikazal različne rezultate za nekoga, ki salon išče v Mariboru ali pa nekoga, ki išče v Kopru. Še večja razlika v prikazanih rezultatih pa bo, če iščete kozmetični salon v Parizu (v primerjavi z iskanjem v nekem slovenskem mestu). 

Googlov algoritem torej prepozna, da je v primeru, ko iščete kozmetični salon zelo pomembna lokacija in bližina spletnih strani, ki opravljajo omenjeno storitev v vaši bližini in bolj oddaljene lokacije za vas niso ustrezne. 

Tovrstnim rezultatom na Googlu rečemo organski zadetki, za višjo uvrstitev ni možno plačati Googlu in se prikažejo zgolj na podlagi algoritma, ki razvrsti najboljše spletne strani za uporabnika. 

Če imate spletno stran, ki se organsko ne uvršča visoko med rezultati na Googlu, vseeno pa bi želeli, da se uvršča na prvo stran, lahko Googlu plačate za oglase, ki se pojavijo ob organskih zadetkih. 

Če Google vašo spletno stran prepozna kot najbolj ustrezno za uporabnika, jo bo brezplačno prikazal povsem visoko med organskimi rezultati. Če pa je ne, lahko Googlu plačate za oglas, ki ga bo postavil ob organske rezultate (in bo tam dokler plačujete za oglas). 

Kako nam razumevanje delovanja iskalnika Google koristi?

Če poznate delovanje iskalnikov, potem lahko spletno stran optimizirate za iskalnike in prejmete več obiska na spletno stran. Več obiskovalcev pa ponavadi pomeni tudi več kupcev. 

Poleg Googla obstaja še več iskalnikov, na primer Yahoo, Bing, Najdi.si in tako naprej. Zakaj je pomembno, da se osredotočimo le na delovanje iskalnika Google? Preprosto. Ker okoli 90% ljudi išče samo prek Googla in z njim pokrijemo ogromno večino. Prav tako velja, da če optimiziramo za Google, to ne pomeni slabših uvrstitev na ostalih iskalnikih, ampak kvečjemu obratno. Čim optimiziramo za Google, se bo vaša spletna stran uvrščala višje tudi na drugih iskalnih (za še boljše rezultate pa lahko naredite manjše spremembe, ki so specifične za posamezen iskalnik).

Optimizacija spletnih strani za iskalnike (SEO – Search Engine Optimization) je področje, ki zajema ogromno različnih dejavnikov, s katerimi lahko izboljšamo uvrščanje neke spletne strani na Googlu. Prav tako se ti dejavniki neprestano spreminjajo, saj Google še vedno spreminja in izboljšuje iskalni algoritem. 

SEO optimizacija je zapleten in dolgotrajen postopek. Če pa vam uspe spletno stran ustrezno optimizirati za iskalnike, potem lahko vsakodnevno prejemate veliko organskega obiska, za katerega ne plačujete ničesar. 

Zaključek

Spoznali smo, kako deluje iskalnik Google. Najprej najde nove spletne strani v avtomatskem postopku pajkanja; potem spletne strani preuči in jih indeksira; na koncu pa prikaže uporabniku rezultate iskanja, ki so zanj najpomembnejši.

Če poznamo delovanje spletnega iskalnika Google, lahko spletno stran izboljšamo in optimiziramo ter se tako uvrščamo vedno višje.

Če uporabniki najdejo našo spletno stran na začetku vseh rezultatov iskanja na Googlu, potem prejmemo več obiska in posledično več kupcev, zato je SEO optimizacija za iskalnike zelo pomembna in koristna za vaše podjetje.

Poglejte še katerega od teh zapisov

Stopite z nami v stik še danes!

Z veseljem se bomo pogovorili z vami in vam pripravili ponudbo.

Brezplačna e-knjiga

20 korakov do popolne spletne strani

Izpolnite spodnja polja in takoj prejmite brezplačno e-knjigo.
GDPR*

Brezplačna e-knjiga

Vse o digitalnem marketingu za začetnike

Izpolnite spodnja polja in takoj prejmite brezplačno e-knjigo.
GDPR*