Oglaševanje skupaj s pospeševanjem prodaje, osebno prodajo, neposrednim marketingom in odnosi z javnostmi sodi v trženjsko komuniciranje in je del marketinškega spleta.
Z oglaševanjem hočemo motivirati naše kupce, da se obnašajo tako, kot mi želimo. Pri oglaševanju si vsako podjetje določi svoje specifične cilje, ki pa jih lahko razvrstimo v tri osnovne cilje oglaševanja:
V Viking Marketingu si pri pripravi oglaševalskih akcij in še nekaterih marketinških aktivnostih pomagamo z modelom AIDA in njegovo razširjeno verzijo AIDAS.
Model upošteva sosledje dogodkov, ki se lahko zgodijo, ko je kupec soočen z oglasnim sporočilom.
Z upoštevanjem modela AIDA so rezultati oglaševanja bolj predvidljivi in uspešnejši. Pa poglejmo si ta model bolj podrobno:
Najprej je potrebno z oglasom pridobiti pozornost potrošnika. To lahko storimo le s kreativno zasnovo oglasnega sporočila, ki ustvari unikaten, nevsakdanji in zapomljiv oglas.
Ko imamo potrošnikovo pozornost, je potrebno vzbuditi in ohraniti njegovo zanimanje. Osredotočimo se na prednosti in koristi, ki jih bo dobil z našim izdelkom ali storitvijo, ne pa na njihove lastnosti. Pri ustvarjanju zanimanja si pomagamo z retoričnim trikotnikom (ugled avtorja, logično dokazovanje, čustvovanje).
Potrošnikovo zanimanje nadgradimo z ustvarjanjem želje po našem izdelku ali storitvi in s prepričevanjem, da bo ravno naš izdelek ali storitev rešil njegov problem ali zadovoljil njegovo potrebo.
Potrošnik si želi našega izdelka ali storitve, zdaj pa ga moramo spodbuditi k aktivnosti in vplivati na njegovo obnašanje tako, kot nam ustreza (nakup). Če ta korak izpustimo, bo najverjetneje kupil pri naši konkurenci.
Ko potrošnik kupi naš izdelek ali storitev in je nakup izpolnil ali presegel njegova pričakovanja, bo z izdelkom ali storitvijo zadovoljen. Dobili smo zvestega kupca, ki pri našem podjetju večkrat nakupuje in svojo dobro izkušnjo deli z družino in prijatelji.
Oglaševanje je zelo drago. To je splošno mnenje najmanj 90% majhnih podjetij.
Pa je res? Cene oglasnega prostora se razlikujejo glede na medij in njegovo razširjenost med bralci/poslušalci/gledalci.
Čeprav lahko Googlu za enega obiskovalca naše spletne strani plačamo le 30 centov, to še ne pomeni, da je tovrstno oglaševanje za vaše podjetje najcenejše. Prav tako lahko podobno trdimo, da ni nujno, da je oglas v reviji, ki stane 5000€, za vaše podjetje najdražji.
Učinke oglaševanja je potrebno meriti, saj je cena oglaševanja za posamezno podjetje relativna in odvisna od mnogih dejavnikov. Pa ponazorimo z nekaj preprostimi izračuni:
Ko izračunamo ROI oglaševanja, oziroma primerjamo dobiček, ki smo ga ustvarili z investicijo v oglaševanje, natančno vemo, ali je neko oglaševanje dobičkonosno ali ne.
Ko medsebojno primerjamo ROI oglaševanja po posameznih medijih, je tudi odločanje o opustitvi ali dodatnih naložbah v oglaševanje lažje.
Torej, o poceni ali dragem oglaševanju sploh ne moremo govoriti.
Preprosto povedano, če se nam sredstva oglaševanja povrnejo, zraven pa še nekaj zaslužimo, se nam oglaševanje splača, sicer pa ne.