7. julija 2016
Marketing

Katero socialno omrežje je primerno za vaše podjetje?

Domen Hrabar
Lastnik agencije Hrabar

Obstaja že kar nekaj socialnih omrežij. In nekatera podjetja želijo biti hkrati na vseh. Brez posebnega vzroka. Pač, socialno omrežje obstaja, torej moramo biti s podjetjem na njem prisotni.

Tovrsten nastop na socialnih omrežjih je že od začetka zgrešen in ne bo prinesel pozitivnih poslovnih in marketinških učinkov. Stopite raje korak nazaj.

Vprašajte se:

  • Zakaj želite biti na socialnih omrežjih?
  • Kdo so vaši ciljni kupci?
  • Koliko so stari?
  • Kaj radi počnejo, kakšni so njihovi interesi?
  • Kakšno izobrazbo imajo?
  • Kaj želi moje podjetje doseči na socialnih omrežjih?
  • Kakšni so moji poslovni in marketinški cilji?

Tako. Šele zdaj lahko pričnete z izbiro socialnega omrežja, na katerem se nahajajo vaši ciljni kupci in na katerem boste sposobni konsistentno objavljati in graditi odnose z vašimi sledilci, občudovalci, prijatelji, potencialnimi kupci, ali kakorkoli jih pač želite poimenovati.

V kolikor poslujete le z uvozno izvoznimi podjetji, bo verjetno bolj učinkovito, da ste prisotni na LinkedInu in tam pridobivate poslovne povezave. Lahko, da bi se na Facebooku bolj zabavali, se strinjam, ja. Vendar vam poslovno ne bo koristil tako, kot vam lahko koristi LinkedIn.

Če imate trgovino z avtomobilskimi rezervnimi deli ne boste objavljali na Pinterestu, ker ga uporabljajo pretežno ženske. Seveda, ob domnevi, da imate kupce pretežno moškega spola. Če pa pri vas rezervne dele nakupujejo ženske, potem pa hitro objavite nekaj slik alternatorjev, oljnih filtrov in katalizatorjev na Pinterestu.

Med množico družabnih omrežij sem izbral tista, ki jih tudi v Sloveniji najpogosteje uporabljamo in so vredna omembe. Ta socialna omrežja so: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, YouTube, Google+ in Snapchat.

Je Facebook primerno socialno omrežje za vaše podjetje?

  • Najbolj popularno socialno omrežje, ki zaobjema največje število uporabnikov.
  • Enostaven za prvi nastop na socialnih omrežjih.
  • Najbolj primeren za podjetja, ki poslujejo s končnimi kupci (B2C).
  • Manj primeren za podjetja, ki poslujejo z drugimi podjetji (B2B).
  • Velika konkurenca in veliko število objav pomeni, da vaših objav ne bodo videli vsi in bodo večkrat spregledane. Poleg tega pa še Facebookov algoritem omejuje prikazovanje objav.
  • Če želite povečati doseg in vidnost vaših objav (tudi med tistimi, ki so všečkali vašo Facebook stran), boste morali plačevati za oglaševanje.
  • Na Facebooku so najboljše sprejete osebne, sproščene in zabavne vsebine. Skušajte izraziti vašo osebnost ali identiteto vaše blagovne znamke. Raje objavite osebno fotografijo iz zakulisja vašega podjetja, kot pa da objavite resen in strokoven zapis.

Je Twitter primerno socialno omrežje za vaše podjetje?

  • Popularno socialno omrežje med mlajšimi in tehnološko nekoliko naprednejšimi uporabniki.
  • Twitter je namenjen pogovoru in komuniciranju.
  • Pišite kratke (okoli 115 znakov, da je še prostora za retvit), privlačne in lahko deljive objave. V tvit vključite tudi sliko, hešteg (#) s ključno besedo in mogoče povezavo do širše objave na vaši spletni strani.
  • Twitter je primeren tako za B2C kot za B2B. Nekatera podjetja ga uporabljajo celo za pomoč in podporo uporabnikom, ker omogoča hitro in enostavno komunikacijo.
  • Število objav na dan je višje kot pri drugih omrežjih. Če so na Facebooku 4 objave v enem dnevu lahko preveč, je to za Twitter skoraj minimum in lahko objavite tudi 20 ali več tvitov na dan (vendar ne vse naenkrat).

Je LinkedIn primerno socialno omrežje za vaše podjetje?

  • Socialno omrežje, ki je namenjeno poslovnemu druženju.
  • LinkedIn uporabljajo vse starostne skupine, priljubljen je tudi pri starejših.
  • Je strokovno omrežje, kjer so bolj priljubljene strokovne in poglobljene objave.
  • To ni omrežje za objavljanje osebnih slik ali slik vašega kužka, ki bi jih mogoče objavili na Facebooku. Raje objavite grafikon, ki obravnava tematiko iz vaše dejavnosti.
  • Le manjši delež uporabnikov je aktivnih na dnevni ravni.
  • Objav je manj in so strokovne narave.
  • Ni primerno za podjetja, ki poslujejo s končnimi kupci (B2C).
  • Odlično za podjetja, ki poslujejo z drugimi podjetji (B2B).
  • Odlično za podjetja, ki iščejo nove zaposlene.

Je Instagram primerno socialno omrežje za vaše podjetje?

  • Instagram je postal skoraj sinonim za čudovite fotografije. In to je bistvo tega omrežja – druženje s pomočjo fotografij.
  • Uporabljajo ga pretežno ljudje mlajši od 30 let.
  • Fotografije z Instagrama je možno enostavno deliti tudi na Facebooku in Twitterju.
  • V večini se ga uporablja le s pomočjo pametnega telefona.
  • Primerno za tista B2C podjetja, ki ciljajo na kupce mlajše od 30 let.
  • Primerno tudi za vsa podjetja, ki želijo s pametnim telefonom hitro in enostavno ustvarjati čudovite fotografije in jih deliti na Facebooku in Twitterju (in morebitnih ostalih omrežjih).

Je Pinterest primerno socialno omrežje za vaše podjetje?

  • Še eno socialno omrežje, na katerem kraljujejo slike. Lahko objavljate svoje slike, ali pa pregledujete slike drugih ter pripenjate tiste, ki so vam všeč.
  • Uporabljajo ga pretežno ženske.
  • Najbolj primerno za B2C podjetja, ki ciljajo na ženske.

Je YouTube primerno socialno omrežje za vaše podjetje?

  • Socialno omrežje, kjer je vsebina predstavljena izključno z videi.
  • Omrežje ima ogromno registriranih uporabnikov, ki se naročijo na prejemanje videov ter jih tudi komentirajo, precej pa je tudi neregistriranih uporabnikov, ki si videe le ogledujejo.
  • Video lahko po objavi vdelate tudi na vašo spletno stran.
  • Primerno tako za podjetja, ki poslujejo s končnimi kupci (B2C), kot za podjetja, ki poslujejo s podjetji (B2B).

Je Google+ primerno socialno omrežje za vaše podjetje?

  • Pomaga vam pri optimizaciji vaše spletne strani.
  • Uporabnikov je sicer kar nekaj, vendar so večinoma neaktivni.
  • Bolj aktivni uporabniki se družijo in komunicirajo znotraj skupin.
  • Primerno za vsako podjetje, ki želi malce izboljšati SEO optimizacijo njihove spletne strani.

Je Snapchat primerno socialno omrežje za vaše podjetje?

  • Mlado in hitro rastoče socialno omrežje, na katerem se največ družijo predvsem najstniki ter mladi do 30 let.
  • Komuniciranje poteka prek videov in fotografij, ki se po ogledu zbrišejo (razen če ne naredimo zaslonske slike).
  • Primerno za B2C podjetja, ki ciljajo na mlade do 30 let.
  • Ker se ‘snapi’ (objave na Snapchatu) izbrišejo, ustvarijo močen občutek nujnosti in hitrosti, kar je primerno za posebne akcije in popuste podjetij.
  • Primerne so osebne objave, objave iz zakulisja in ostale sproščene ter zabavne vsebine.
  • Uporablja se ga s pametnim telefonom.

Spremljajte statistke na družabnih omrežjih in se jim sproti prilagajajte

Pred pričetkom nastopa na nekem družabnem omrežju določite parametre, ki vam bodo kasneje pomagali ugotoviti ali je nastop smiseln ali ne. Določite lahko na primer število komentarjev, všečkov, deljenj, ogledov objave, klikov na povezavo znotraj objave in podobno. Podatke lahko časovno primerjate in primerjate socialna omrežja med seboj. S časom izločite socialna omrežja, ki za vas niso primerna.

Včasih podjetja mislijo, da ne objavljajo dovolj zanimivih ali pa strokovnih objav in da zato ne prejmejo nobenega všečka ali komentarja. Mogoče so pa zgrešili že v začetku. Izbrali so napačno socialno omrežje, na katerem njihovi potencialni kupci niso aktivni. Zato je resnično pomembno, da si pred samim nastopom na družabnih omrežjih najprej zastavimo vprašanja zapisana na začetku tega zapisa.

In še hiter nasvet za konec

Socialna, družabna ali družbena omrežja (kakor jih pač želite poimenovati) se z razlogom imenujejo tako. To niso oglasna omrežja. Prav tako niso prodajna omrežja. So socialna omrežja, kjer se ljudje socializirajo, družijo in komunicirajo.

V kolikor imate vedno v mislih, da objavljate za resnično osebo, ki rada prebere kaj poučnega in vidi kaj zabavnega, bo vaš nastop na družabnih omrežjih uspešen.

Poglejte še katerega od teh zapisov

Stopite z nami v stik še danes!

Z veseljem se bomo pogovorili z vami in vam pripravili ponudbo.

Brezplačna e-knjiga

20 korakov do popolne spletne strani

Izpolnite spodnja polja in takoj prejmite brezplačno e-knjigo.
GDPR*

Brezplačna e-knjiga

Vse o digitalnem marketingu za začetnike

Izpolnite spodnja polja in takoj prejmite brezplačno e-knjigo.
GDPR*