14. aprila 2017
Oblikovanje logotipa

Kako izbrati primerno barvo za vaš logotip?

Domen Hrabar
Lastnik agencije Hrabar

Barve vplivajo na dojemanje vsakega človeka. Hrana privlačnih barv je bolj okusna. Barve vplivajo na naša čustva, spreminjajo naše mišljenje in počutje. Če dobro poznamo psihološki vpliv barv, lahko oblikujemo logotip, ki sporoča natančno tisto, kar želite sporočiti vašim kupcem. In posledično že logotip vpliva na poslovanje vašega podjetja.

Ne verjamete, da na vas vplivajo barve? Da imajo barve pomen, sporočilnost in da vplivajo na vaše razmišljanje in počutje?

Predstavljajte si, da hodite po ulici in pred vhodom nekega bloka vidite izobešeno zastavo črne barve. Kaj pomislite? Kaj ob tem občutite? Verjetno ste pomislili na to, da je nekdo umrl. Mogoče se zato spomnite tudi na vašega znanca, prijatelja ali sorodnika, ki je pred kratkim preminul. Ste mogoče občutili žalost? Mogoče obžalovanje? Tesnobo?

Zdaj pa poglejte spodnjo fotografijo.

Kar vzemite si čas in si jo dobro oglejte. Zlato zapečen krompirček, rdeč paradižnik, zelena solata … Se vam že kaj sline cedijo? Ste mogoče postali malce lačni? Hrane ne vonjate. Od vseh čutom uporabljate le vid in samo zaradi barv ste postali lačni. Barve nedvomno vplivajo tudi na naše dojemanje, misli in zaznavanje vsega, kar vidimo okrog sebe.

Pri oblikovanju logotipa je zato izredno pomembno, da upoštevamo psihologijo barv.

Vam je neka barva všeč in želite, da je logotip v tej barvi? Kaj pa, če boste s to barvo kupcem sporočali napačno stvar in si bodo ustvarili napačno mnenje o vašem podjetju?

Vzemimo za primer, da vam je všeč modra barva, imate zaseben vrtec in želite logotip modre barve. Nikakor ne trdim, da je modra barva napačna barva za logotip vrtca. Vendar ne izbirajte barv za vaš logotip na podlagi vaših osebnih preferenc. Zamislite si, kaj želite sporočiti in šele nato izberite primerno barvo ali kombinacijo večih barv.

Če želite izražati natančnost, strokovnost, čistočo in zaupanje, potem je modra barva za logotip vrtca idealna. Če pa želite, da vaš vrtec dojemajo kot pozitiven, vesel in optimističen, izberite rumeno barvo. Barvo vašega logotipa izberite glede na njen psihološki odziv, ki ga želite doseči pri vaših kupcih.

Pa si poglejmo bolj natančno psihološki vpliv različnih barv in katera je najbolj primerna za vaš logotip.

Rdeča

Rdeča je barva moči, strasti, ljubezni, življenja, energije, toplote, vročine, pa tudi agresije, nevarnosti in dinamičnosti. Rdeča barva vpliva na apetit in prebavo, zato jo uporablja veliko restavracij in podjetij, ki se ukvarjajo s hrano.

Oranžna

Oranžna je barva sodobnega načina razmišljanja, inovacij in poguma. Predstavlja mladost, zabavo in medosebno ter finančno dostopnost. Predstavlja tudi moč, ampak manj kot rdeča.

Rumena

Rumeno barvo zlahka opazite. Zato jo tako radi uporabljajo v znakih za nevarnost. In tako kot rdeča barva, tudi rumena vpliva na dvig apetita. Rumena deluje pozitivno, optimistično in toplo, vendar lahko hkrati deluje tudi sovražno in vsiljivo.

Zelena

Zelena je barva narave. In tako kot narava, predstavlja mir, svežino, prebujanje ter rast. Uporabljajo jo seveda podjetja, ki se ukvarjajo z naravo in pridelavo hrane. Hkrati pa je primerna za vsa podjetja, ki želijo poudariti pravičnost, preudarnost, umirjenost in svežino.

Modra

Modra barva je kraljica barv v logotipih in pri celostnih grafičnih podobah podjetij. Več kot polovica vseh logotipov na svetu naj bi bila modre barve. Predstavlja resnost, strokovnost, integriteto, iskrenost in umirjenost. Z modro barvo poudarimo avtoriteto, globino, inteligenco, upanje in uspeh.

Vijolična

Vijolična je barva prestiža in luksuza. Predstavlja tudi modrost, dostojnost in premožnost.

Rjava

Rjava je robustna, samozavestna, zaščitniška, stabilna in resna barva, ki poudarja moškost.

Roza

Roza barva velja za dekliško barvo, vendar lahko z različnimi odtenki poudarimo tudi mladostnost, prestiž in sodobnost.

Črna

Črna barva predstavlja moč, eleganco, natančnost, prestiž, formalnost in sodobnost. Lahko pa tudi asociira na mračnost in smrt.

Bela

Bela predstavlja mir, enostavnost, preglednost in čistost. Prav tako pomeni brezmadežnost, nedolžnost, v skrajnih primerih pa deluje tudi mrzlo. Belo barvo se pogosto uporablja v logotipih kot sekundarno barvo in kot barvo ozadja.

Siva

Siva barva deluje odraslo, resno in klasično. Temnejši kot je odtenek sive barve, bolj skrivnostno in prestižno deluje. Bolj kot je svetla siva barva, bolj cenovno dostopno in preprosto deluje.

Večbarvni logotipi

Uporaba večjega števila barv v logotipu se je pojavila z internetom in zaradi cenejšega tiskanja več barv hkrati. Večbarvni logotipi ponazarjajo igrivost, zabavnost, internet, preprostost in avtoriteto.

Izbiri barve vašega logotipa posvetite nekaj časa in se odločite za tisto, ki bo obogatila pomen logotipa. Dokazano je, da imajo barve močan psihološki vpliv na ljudi, zato barv vašega logotipa ne prepustite naključju. Nikar se ne odločite za neko barvo logotipa le zato, ker vam je osebno všeč. Izberite tisto barvo logotipa, ki bo vaše podjetje in vašo blagovno znamko najbolje povezala z vašimi kupci.

Vir slik z zbranimi logotipi: www.thelogofactory.com/logos-the-psychology-of-color/

Poglejte še katerega od teh zapisov

Stopite z nami v stik še danes!

Z veseljem se bomo pogovorili z vami in vam pripravili ponudbo.

Brezplačna e-knjiga

20 korakov do popolne spletne strani

Izpolnite spodnja polja in takoj prejmite brezplačno e-knjigo.
GDPR*

Brezplačna e-knjiga

Vse o digitalnem marketingu za začetnike

Izpolnite spodnja polja in takoj prejmite brezplačno e-knjigo.
GDPR*