19. januarja 2022
Izdelava spletnih strani

Kako izbrati domeno

Domen Hrabar
Lastnik agencije Hrabar
Kako izbrati domeno

V tem članku si bomo podrobneje pogledali kako izbrati domeno, kako jo poimenovati in katero domensko končnico uporabiti. Tako boste izbrali najbolj ustrezno domeno, ki jo boste uporabljali kot spletni naslov vaše spletne strani ter pri uporabi vaših e-poštnih predalov. 

Z izbiro dobre domene boste poskrbeli za večjo prepoznavnost, lahko zapomnljivost in enostavnost uporabe vaše domene ter posledično prisotnosti vašega podjetja na spletu. 

Kakšna je dobra domena

Domena naj ima naslednje lastnosti:

  • kratka,
  • enostavna za zapisati,
  • enostavna za zapomniti,
  • enostavna za vtipkati,
  • brez šumnikov in številk,
  • sestavljena iz ene besede (ali največ dveh),
  • ni še registrirana (ni zasedena),
  • ni registrirana blagovna znamka.

Kako preveriti, če je domena še prosta?

Ali je domena z domensko končnico .si že registrirana ali je še prosta za registracijo lahko preverite tukaj: Register.si

Za ostale domenske končnice pa pobrskajte pri katerem od slovenskih registrarjev domen.

Poimenovanje domene

V nadaljevanju si poglejmo, kako poimenovati domeno.

Ime podjetja ali blagovne znamke

Če želite graditi na prepoznavnosti vašega podjetja ali blagovne znamke, potem je najbolje, da domeno poimenujete enako kot se imenuje vaše podjetje ali vaša blagovna znamka. Tako vas bodo kupci hitro našli tudi prek spleta, ker bodo v iskalnik vtipkali ime vašega podjetja.

V tem primeru je dobro, da že pred ustanovitvijo podjetja, v fazi iskanja imena podjetja, upoštevate tudi poimenovanje domene. Tako si boste prihranili razočaranje v primeru, da je domena, ki jo želite registrirati, že zasedena. 

Primer: Vaše podjetje se imenuje Novak d.o.o., zato registrirate domeno novak.si. 

Ključna beseda

V domeni uporabite ključno besedo, ki je pomembna za vaš posel in jo kupci iščejo prek iskalnika kot je Google. Nekoliko več klikov se zgodi na domene, ki vsebujejo ključno besedo, ki jo potencialne stranke iščejo. Ključna beseda je lahko nek izdelek ali storitev, dejavnost, lokacija in podobno.

Vendar v tem primeru ne morete računati na prepoznavnost vašega podjetja, ker je skrito za neko splošno ključno besedo. 

Po eni strani imate lahko malenkost več obiska, če vam uspe spletno stran SEO optimizirati, da se prikazuje visoko na Googlu. 

Po drugi strani pa ne morete računati na prepoznavnost blagovne znamke in zaupanja ter lojalnost kupcev, ki so zvesti podjetju.

Primer: Imate mizarstvo Novak in vaši kupci na Googlu iščejo “kuhinja po meri”, zato registrirate domeno kuhinjapomeri.si.

Kombinacija podjetja ali blagovne znamke in ključne besede

V domeni uporabite naziv vašega podjetja ali ime vaše blagovne znamke, zraven pa uporabite še ključno besedo.

Na ta način lahko poskušate ohraniti prednosti obeh načinov poimenovanja domene.

Prav tako je tovrsten način poimenovanja koristen, če je domena, ki ste jo sprva želeli registrirati že zasedena. 

Slabost takšnega poimenovanja lahko nastane v nekoliko težjem zapisu in zapomnljivosti domene ter v dolžini zapisa domene.

Primer: Imate mizarstvo Novak, vaši kupci iščejo na Googlu “mizarstvo”, zato registrirate domeno mizarstvonovak.si.

Katero domensko končnico izbrati

Izbira domenske končnice je najbolj odvisna od trga, na katerem bo vaše podjetje z vašo spletno stranjo nastopalo.

Če bo vaša spletna stran namenjena slovenskemu trgu, uporabite končnico .si, ki je slovenska nacionalna domenska končnica.

Če boste z vašo spletno stranjo ciljali na posebno državo, uporabite domensko končnico tiste države, npr.: .it za Italijo, .hr za Hrvaško, .at za Avstrijo, .de za Nemčijo, .co.uk za Veliko Britanijo in tako naprej.

Če bo vaša spletna stran namenjena za celoten svet, uporabite končnico .com, ki je najpogostejše uporabljena generična domenska končnica. Kot alternativo lahko uporabite tudi končnico .net.

Če boste s spletno stranjo nastopali v državah EU, potem bi bila najbolj ustrezna izbira .eu nacionalne domenske končnice. 

Če želite dodatno izstopati pa lahko registrirate tematsko domensko končnico, kot npr.: .blog, .salon, .video, .pro, .club, .yoga, .marketing …

Prednost in hkrati slabost tematskih domenskih končnic je, da so posebne in nenavadne. Lahko bolj izstopate, lahko pa imajo vaši kupci samo več težav s pravilnim zapisom vaše domene ali vašega e-mail naslova. 

V večini primerov bi svetoval, da ste raje izvirni pri imenu domene, pri domenski končnici pa uporabite ali nacionalno domeno kot je .si ali pa generično domensko končnico .com.

Smiselna je tudi hkratna registracija večih domen, tako da vam kdo drug (npr. konkurentni) ne more registrirati istega imena domene z drugo domensko končnico. To je še posebej smiselno, če nameravate v prihodnosti nastopati na trgih tujih držav, še posebej v ZDA in pa v državah EU.

Zaključek

Domena je pomemben del vašega podjetja in bo najverjetneje z vami toliko časa, kot bo obstajalo vaše podjetje. Zato izbiri domene namenite dovolj časa, da boste izbrali pravo domeno. 

Zamenjava domene je sicer možna, vedno pa s seboj prinese kup nevšečnosti – od menjave domene spletne strani in možnih izgub pozicij pri SEO optimizaciji spletne strani, do menjave elektronske pošte ter vseh vizitk in ostalih tiskovin, kjer je objavljena prejšnja domena.

Za večino podjetij velja naslednje. Če boste uporabili (kratko) ime vašega podjetja ter domensko končnico .si (za Slovenijo) ali .com. (za celoten svet), boste izbrali dobro domeno. 

Za konec še ta opomba. Ko domeno registrirate, je ne pozabite vsako leto (oz. pred potekom) podaljšati. V nasprotnem primeru bo vaša domena postala prosto dostopna in jo lahko registrira kdorkoli ter postane njen lastnik.

Poglejte še katerega od teh zapisov

Stopite z nami v stik še danes!

Z veseljem se bomo pogovorili z vami in vam pripravili ponudbo.

Brezplačna e-knjiga

20 korakov do popolne spletne strani

Izpolnite spodnja polja in takoj prejmite brezplačno e-knjigo.
GDPR*

Brezplačna e-knjiga

Vse o digitalnem marketingu za začetnike

Izpolnite spodnja polja in takoj prejmite brezplačno e-knjigo.
GDPR*