17. februarja 2014
Izdelava spletnih strani

Kaj je SEO ali optimizacija spletnih strani?

Domen Hrabar
Lastnik agencije Hrabar

Vsak lastnik spletne strani si želi, da se njegova spletna stran uvršča na iskalnikih čim višje, saj ga tako obišče več obiskovalcev in potencialnih kupcev. Postopku izboljšave organske uvrstitve spletne strani na iskalniku rečemo optimizacija spletnih strani, ali s tujko search engine optimization (SEO).

Kako iskalniki, kot je Google, delujejo?

Ob nastanku interneta in prvih spletnih strani se je pojavil problem, ki pravzaprav obstaja še danes. Kako v iskalniku prikazati točno tisto, kar nekdo išče? Rodila se je ideja, ki je skušala posnemati razvrstitev knjig v knjižnici. Spletne strani naj bi razvrstili po kategorijah s ključnimi besedami. Tovrstna rešitev se ni izkazala za najprimernejšo, ker je omogočala manipulacijo in visoke uvrstitve spletnih strani nepomembnih za iskalca. Sodobni iskalniki – predvsem Google – naj bi z zapletenimi algoritmi prikazali najustreznejše spletne strani za nek iskalni pojem – od bolj pomembnih na prvi strani, ki jim sledijo vedno manj pomembne.

Kaj iskalniki iščejo na vaši spletni strani?

Iskalniki skušajo iskalcem prikazati najpomembnejše zadetke. Kar vidimo na prvi strani Googla, ko vpišemo določeno ključno besedo, je seznam spletnih strani, ki so najpomembnejše za naše iskanje. Ampak kako Google ve, kaj je za uporabnika pomembno? Kaj iskalniki iščejo na vaši spletni strani in na podlagi česa jo potem uvrstijo ali na prvo ali sedeminšestdeseto stran? Za vse iskalnike so pomembni:

  • Vsebina – kakšna je tematika, besedilo, naslovi in dodatni opisi?
  • Zmogljivost – ali spletna stran deluje pravilno in kako hitra je?
  • Avtoriteta – je na spletni strani kvalitetna vsebina, na katero kažejo povezave (linki) iz drugih spletnih strani?
  • Uporabniška izkušnja – je navigacija po spletni strani enostavna, ali veliko uporabnikov spletno stran takoj zapusti?

Optimizacija na spletni strani in izven nje

Optimizacija spletnih strani se prične na spletni strani, temu s tujko rečemo on site optimization. Poseben poudarek je potrebno nameniti unikatni in kvalitetni vsebini, ki vsebuje pomembne ključne besede. Prav tako pomembni so naslovipodnasloviurl naslovimeta opisi posamezne podstrani in opisi fotografij. Vsebina je izredno pomemben faktor optimizacije spletnih strani in se ji pripisuje vedno večji pomen tudi v prihodnosti. Optimizacija spletnih strani, ki poteka izven spletne strani, ali s tujko off site optimization daje poudarek grajenju povezav oziroma linkov iz drugih spletnih strani in socialnih omrežij na našo spletno stran. Iskalniki glede na število in kvaliteto povezav ugotovijo, kako pomembna je določena spletna stran in ji temu primerno zvišajo ali znižajo mesto v iskanih rezultatih.

Optimizacija se nikoli ne konča

Optimizacija spletnih strani je zapleten postopek, ki lahko traja tudi več mesecev. To je odvisno od konkurenčnih spletnih strani, ki se skušajo uvrščati visoko na isto ključno besedo, kot se uvršča vaša spletna stran. Hkrati se optimizacija spletnih strani nikoli ne konča. Čim nehate posodabljati spletno stran z novo vsebino, vaša konkurenca pa vsebino pridno posodablja, se bo vaša spletna stran pričela uvrščati vedno nižje.

Poglejte še katerega od teh zapisov

Stopite z nami v stik še danes!

Z veseljem se bomo pogovorili z vami in vam pripravili ponudbo.

Brezplačna e-knjiga

20 korakov do popolne spletne strani

Izpolnite spodnja polja in takoj prejmite brezplačno e-knjigo.
GDPR*

Brezplačna e-knjiga

Vse o digitalnem marketingu za začetnike

Izpolnite spodnja polja in takoj prejmite brezplačno e-knjigo.
GDPR*