Statistike kažejo, da kar 8 od 10 ljudi prebere samo naslov. Članka ne berejo, ker jih naslov ne pritegne. To pomeni, da 80% ljudi ne bo kliknilo na naslov in prebralo blog zapisa, članka ali oglasa. Kaj ni škoda, da pripravite super blog zapis, pa ga bo prebralo le 20% ljudi samo zato, ker niste napisali privlačnega naslova?
Pisanje dobrih naslovov je izrednega pomena, saj tako več ljudi klikne na naslov in prične z branjem ali ogledom vsebine.
Dober naslov seveda ne pomeni, da bodo bralci vašo celotno vsebino tudi prebrali.
Privlačen naslov vam izboljša možnost, da bo vaša vsebina vidnejša. In če več ljudi klikne na vsebino, jo bo več ljudi prebralo, delilo na socialnih omrežjih in tako naprej do večjega števila kupcev in dviga prodaje.
Vendar je pisanje privlačnih naslovov vse prej kot lahko.
Zato vam predstavljam 5 različnih formul, ki vam bodo pomagale napisati privlačne naslove, na katere bodo vaši bralci dejansko kliknili. Formule so opisali na IntNetworkPlus, vendar sem jih prilagodil za uporabo v slovenskem jeziku.
Pozor! Na formule glejte kot na pomočnike, ne pa kot na stroge zapovedi, ki jih ne morete spremeniti. Zato:
Najprej določimo ključno besedo. Ključna beseda je glavni pojem, beseda ali fraza, ki opisuje bistvo našega članka. Ključno besedo bo vaš bralec vtipkal v Google.si ali Najdi.si (ali kateri drug iskalnik). Vzemimo za primer naslov tega članka. Ključna beseda je pisanje privlačnega naslova.
Temu dodamo samostalnik formule, ki pa naj bodo določene s pridevnikom preproste.
Da še nekoliko povečam privlačnost naslova, bom določil, da je število formul natančno 5 ter obljubil, da boste lahko dober naslov napisali že v minuti.
Obljubo v članku tudi izpolnite in nikar ne zavajajte bralcev. Čeprav boste tako dobili obiskovalca, si bo zapomnil, da ste ga prevarali. S tem pa hitro izgubite zaupanje in najverjetneje tudi možnost prodaje.
V tem primeru je obljuba izražena s številko, vendar jo lahko izrazimo tudi drugače, na primer brez truda.
S formulo smo uspeli ustvariti privlačen naslov:
5 preprostih formul, s katerimi boste napisali privlačen naslov že v minuti.
ali
5 preprostih formul, s katerimi boste brez truda napisali privlačen naslov.
Primer naslova po tej formuli:
Kako napisati Facebook oglas, da ga bodo vaši kupci opazili.
Ključna beseda je Facebook oglas, aktivnost je pisanje (oglasa), pred tem pa določimo besedo ‘kako’ in obljubimo, da bodo takšen oglas kupci opazili.
Primer naslova po tej formuli:
Enostaven vodič po izdelavi spletne strani, ki vam bo prinesla kupce.
Ključna beseda je spletna stran, aktivnost je izdelava (spletne strani), pred tem uporabimo besedo ‘vodič po’ in z besedo ‘enostaven’ opredelimo za kakšen vodič gre. Na koncu še obljubimo, da jim bo prineslo več kupcev.
Primer naslova po tej formuli (pozitivna začetna beseda):
Hitro in enostavno se naučite oglaševati na socialnih omrežjih.
Primer naslova po tej formuli (negativna začetna beseda):
Nehajte metati denar skozi okno, naučite se oglaševati na socialnih omrežjih.
V obeh primerih je ključna beseda oglaševanje na socialnih omrežjih, aktivnost pa je, da se naučite (oglaševati).
V prvem primeru povečamo privlačnost naslova s pozitivnima besedama ‘hitro in enostavno’, v drugem primeru pa z negativno besedo ‘nehajte’ in še okrepimo z frazo ‘metati denar skozi okno’.
Negativne besede so po večini raziskav, ki sem jih uspel zaslediti, bolj učinkovite, saj se ljudje prej odzovejo na strahove in negotovosti kot pa na prijetna čustvena stanja.
Čeprav se ljudje radi dobro počutimo, nas vseeno nekoliko bolj motivirajo bolečina, strah, izguba in ostala neprijetna čustva. Zagotovo ste bolj pozorni, če bi nekje prebrali, da vam bo zgorela hiša, če ne boste … bla, bla, bla … kot pa če bi prebrali, da boste hišo lažje in hitreje očistili, če uporabite … bla, bla, bla …
Vsekakor pa ne pozabite uporabiti pozitivne ali negative besede, saj bo naslov po tej formuli brez njiju manj privlačen in preveč vsakdanji.
Primer naslova po tej formuli:
Uporabite to preverjeno metodo za dvig prodaje in jo povišajte v samo enem tednu.
Ključna beseda je dvig prodaje, poziv k aktivnosti je, da naj uporabijo to preverjeno metodo, bralcem pa obljubimo, da jo bodo povišali v samo enem tednu.
To je torej 5 formul za pisanje privlačnih naslovov. Poskušajte jih uporabiti pri pisanju vašega naslednjega blog zapisa. Formule so uporabne tudi za pisanje oglasov na Facebooku, Googlu, pa tudi za ‘staromodne’ naslove člankov v reviji ali časopisu. Preizkusite se v pisanju naslovov po zgoraj opisanih formulah in z nekaj vaje boste zagotovo uspeli napisati privlačen naslov že v minutki.